همه چیز در رابطه با گوگل آنالیتیکس طبق آپدیت های جدید گوگل2023

موتور جستجوگر گوگل بزرگترین غول اینترنتی در عصر 2023 میباشد. گوگل برای تحلیل های آماری که در این موتور جستجو وجود دارد ابزارهای بسیار زیادی معرفی کرده است. یکی از این ابزار خوب و قدرتمند گوگل آنالیتیکس بوده که به شما کمک می‌کند از رفتار کاربرانتان در اینترنت با خبر شوید و متناسب با آن وب سایت خود را در حوزه‌های مختلف تقویت کنید. قصد ما این است که در این مقاله تا این ابزار قدرتمند را بررسی کنیم در اینجا کلیات ابزار گوگل آنالیتیکس را بررسی مینماییم تا شما با قابلیت هایی که این ابزار رایگان در اختیارتان قرار می دهد بیش از پیش آشنا شوید و اگر کار با این ابزار را به خوبی نمیدانید، در اولین فرصت اقدام به یادگیری کنید چرا که کار کردن با ان بسار مهم میباشد.

درابتدا توضیح میدهیم که گوگل آنالیتیکس چیست؟

 

همانطور که در بالا توضیح داده شد گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای خوب و قدرتمند است که به شما کمک می‌کند تا از رفتار کاربران حاضر در وبسایت خود با خبر شوید و متناسب با آن خود را در حوزه‌های مختلف تقویت کنید. گوگل آنالیتیکس Google Analytics یک سرویس تجزیه و تحلیل وب است که توسط Google ارائه می‌شود و ترافیک وبسایت را ردیابی و گزارش می‌کند. جالب است بدانید که راه‌ اندازی سرویس گوگل آنالیتیکس مربوط به سال 2005 میباشد و جالبتر آنکه در سال 2019 طبق آمارهای به دست آمده، Google Analytics پرکاربردترین سرویس برای تجزیه و تحلیل وبسایت به حساب می‌آمد.

 

چند امکان شگفت انگیز که گوگل آنالیتیکس ارائه می دهد!

 

گوگل آنالیتیکس جریان ترافیکی است که به سمت سایت شما در زنجان می‌آید و آن را آنالیز مینماید و اطلاعات حاصل از این آنالیزها را به صورت گروه‌بندی در اختیارتان قرار می‌دهد. این گروه‌های اطلاعاتی می‌توان با سه سوال زیر دسته بندی کرد:

1-کاربران از چه روشی و از چه طریقی به سایت ما آمده اند؟
2-برخورد و میزان رضایت کاربرانی که به سایت ما آمده اند به چه صورت بوده است؟
3-اگر کمپین داشته اید ، آیا این کمپین ها نتیجه داده اند یا خیر؟

گوگل آنالیتیکس با اعلام منابعی که کاربران به واسطه‌ی آنها وارد وبسایت شما شده‌اند به این سوال پاسخ می‌دهد که کاربران از چه روشی به وبسایت در زنجان شما رسیده‌اند یا با اعلام مدت زمانی که هر کاربر در وبسایت شما باقی مانده و صفحات گوناگون از وبسایت شما را بازدید کرده است به این سوال شما پاسخ می‌دهد که رفتار کاربران به چه صورت بوده است. البته خوب است بدانید که اطلاعات استراتژیک و تکنیک های خوبی هم توسط گوگل آنالیتیکس به شما ارائه می‌شود که اگر سئوکار در زنجان در این زمینه تخصص داشته باشد به شما ارائه خواهد داد، مانند:

بخش‌هایی که کاربران بیشتر دوست داشته‌اند.
کلیدواژه‌هایی که برای رسیدن به سایت شما در زنجان توسط کاربران جستجو شده است.
نوع سیستم و مرورگرهایی که برای بازدید از سایت شما کاربران استفاده کرده‌اند.

یکی از نکاتی که گوگل آنالیتیکس را به یک ابزار فوق‌العاده تبدیل می‌کند، سازگاری آن با دیگر سرویس‌های گوگل است. بنابراین شما به راحتی می‌توانید آنالیتیکس را با ابزارهایی نظیر گوگل ادوردز(Google Adwords)، بلاگر(Blogger) یا یوتیوب ترکیب کنید. در حقیقت می‌توانید آنالیتیکس را با هر ابزاری از گوگل که ترافیک‌ و بازدید‌ها را کنترل می‌کند ترکیب کنید.

 

3 موردی که توسط گوگل آنالیتیکس میتوان جمع‌آوری کرد:

در این بخش به بررسی این موضوع می‌پردازیم که داده‌های گوگل آنالیتیکس چیست و چه کارهایی می‌توان با آن‌ها انجام داد. به‌طورکلی 3 نوع اطلاعات را می‌توان با گوگل آنالیتیکس جمع‌آوری کرد:

۱- اطلاعاتی در رابطه با نحوه جذب کاربر به سایت شما در زنجان

 

با استفاده از گوگل آنالیتیکس شما میتوانید دقیقا ببینید کاربرانی که به سایت شما امده اند بیشتر از چه طریقی وب سایتتان را جستجو کرده اند. برای مثال آیا نام سایت را در گوگل سرچ کرده اند یا کلمه خاصی را در گوگل سرچ کرده اند و شما را پیدا کرده اند و اینکه آن کلمات چیست و اینکه که کدام کلمه بیشتر در گوگل سرچ شده است. یک سئوکار خوب در زنجان طبق تخصصی که دارد این موارد را میتواند از گوگل انالیتیکس ظرف 1دقیقه برای شما برسی نماید

۲- اطلاعاتی راجب رفتار کاربر

اطلاعاتی که در این زمیمنه برای شما مفید است و پس از سئو وب سایت در زنجان میتوانید به ان دست پیدا کنید این است که شما با استفاده از گوگل آنالیتیکس میتوانید، برسی نمایدی کاربرانی که به سایت شما آمده اند از کدام صفحات دیدن کردن و در کدام فحه بیشتر مانده و در کدام صفحه زمان کمتری صرف کرده اند . این درواقع کمکی است که سئوکار زنجان به شما میکند و باعث میشود شما بر روی صفحاتی که بازدید بیشتری دارند بیشتر وقت بگذارید و صحات یکه بازدید کمتری دارد قطعا موارد و معایبی دارد که میتوانید از سئوکار خود در زنجان بپرسید و آن ها را رفع نماید

 

۳- اطلاعات تبدیل

بازده سرمایه گذاری یا ROI در کسب‌وکارهای اینترنتی عامل بسیار مهمی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. استفاده از اطلاعات تبدیل به شما کمک می‌کند علاه‌بر پیگیری کل تبدیل‌ها، درآمد خود را از منابع آنلاین کسب‌وکار محاسبه کنید. ابزار گوگل آنالیتیکس یک کد ردیابی تبدیل ایجاد می‌کند که می‏تواند با صفحات وب حاوی درآمد حاصل از تبدیل ترکیب شود.

 

گوگل آنالیتیکس چه اطلاعات مفیدی درباره کلمات کلیدی می‌دهد؟

 

دقت داشته باشید که برای افزایش بازدید از وب سایت در زنجان، از چه کلماتی در سایت استفاده مینمایید. کلماتی که بولد شده و حیرت بر انگیز باشند دقیقا همان کلماتی هستند که مشتری را به سایت شما فرا میخواند و چه بسا در سایت شما ماندگار مینماید. برای مثال کلمه کفش شاید خیلی خریدار نداشته باشد ولی کلمه زیباترین کفش مجلسی کلمه ای که کاربر با دیدن آن به سایت شما می آید و در سایت شما هم ماندگار میشود و همین باعث میشود شما نتیجه بهتری از کلماتتان داشته باش والبته کلمات اینچنینی نیاز به تخصص دارد که سئوکار در زنجان میتواند بهترین کلمات را به شما ارائه دهد

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن