سفارش تبلیغات گوگل ادوردز زنجان (google ads)

گوگل ادز Google Ads یا گوگل ادوردز که نام قدیمی آن است، سرویس خدمات تبلیغاتی راه اندازی شده توسط گوگل می باشد که این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا به شکل یک تبلیغات کلیکی با پرداخت هزینه در نتایج جست و جوی گوگل قرار بگیرند.

Google Ads برنامه تبلیغات آنلاین گوگل است. از طریق Google Ads، می‌توانید تبلیغات آنلاین ایجاد کنید تا افراد را دقیقاً در زمانی که به محصولات و خدماتی که شما ارائه می‌دهید علاقه مند هستند، به دست آورید.

Google Ads محصولی است که می توانید از آن برای تبلیغ کسب و کار خود، کمک به فروش محصولات یا خدمات، افزایش آگاهی و افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده کنید.
حساب‌های Google Ads به صورت آنلاین مدیریت می‌شوند، بنابراین می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را در هر زمانی ایجاد و تغییر دهید، از جمله متن آگهی، تنظیمات، و بودجه.

تبلیغات گوگل ادوردز
سفارش تبلیغ در گوگل ادوردز زنجان

تبلیغات گوگل چگونه از گوگل ادوردز شکل گرفت؟

گوگل ادوردز تقریبا 18 سال پیش راه اندازی شد و جهان در آن زمان در راستای تبلیغات کسب و کار در گوگل به شدت تغییر کرده است. اکثر مردم در طول روز به طور مداوم و سریع بین فعالیت هایی مانند جستجوی محصولات، تماشای ویدیو، مرور محتوا، بازی کردن و غیره جابجا می شوند. موبایل بخش بزرگی از زندگی روزمره است که به کاربران امکان می دهد در هر زمان و هر مکان آنلاین شوند. شناخت این تغییرات است که منجر به راه اندازی Google Ads برای جایگزینی Google Adwords شد.

در طول سال‌ها، تبلیغات با Google از کمک به کسب‌وکارها در ارتباط با افراد در جستجوی Google تا کمک به آنها در ارتباط با کاربران در هر مرحله از سفر مصرف‌کننده از طریق متن، ویدئو، نمایش و موارد دیگر تکامل یافته است. اکنون فرصت‌های بیشتری نسبت به گذشته برای کسب‌وکارها و بازاریابان وجود دارد تا از طریق کانال‌ها، صفحه‌ها و قالب‌های مختلف به مشتریان دسترسی پیدا کنند.

در حالی که این پیشرفت‌ها مطمئناً هیجان‌انگیز هستند، اما می‌توانند بسیار دشوار و پیچیده به نظر برسند – به‌ویژه برای صاحبان مشاغل کوچک که زمان محدود و کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. Google Ads کار Google Adwords را بهبود می بخشد تا به شما کمک کند از فرصت های آنلاین امروز حداکثر استفاده را ببرید و ابزارهای مورد نیاز برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود را – هر چه که باشد – فراهم می کند.

ما برای تبلیغات در کسب و کار در زنجان و ارائه خدمات گوگل ادز (ادوردز) در زنجان می توانیم بهترین خدمات را برای توسعه و رشد آمار بازدید کنندگان وب سایت شما به ارمغان آوریم. در ادامه بررسی خواهیم کرد چگونه تبلیغات از طریق گوگل امکان پذیر است و چه بازتابی برای رشد در کسب و کار و تبلیغات شما خواهد داشت.

مزایای تبلیغات از طریق گوگل ادوردز چیست؟

فایده‌ای که این نوع از تبلیغات کسب و کار از منظر اقتصادی می‌تواند داشته باشد عدم نیاز به پرداخت وجه تا زمان دیده شدن و وارد شدن به وبسایت باشد. در واقع شما یک تبلیغ رایگان را انجام داده‌اید و در صورتی مبلغی را می‌پردازید که یک مشتری وارد سایت خرید یا سفارش محصول شود که این فرایند کاملا به نفع شماست.
نکته‌ی مهم دیگر، برای بالا بردن آمار بازدید و شناس شدن سایت هوشمند بودن این نوع از تبلیغات با توجه به نوع آمایش سرزمینی است که می‌تواند با توجه به آی پی مشخص و مخاطب خاص و مورد نظر، تبلیغ محصول مرتبط را ارایه دهد.
بطور مثال با توجه به آی پی شما که از ایران هستید، می‌تواند تبلیغات محصولات ایرانی مورد نظر را ارایه دهد و محصولات دیگر که کارایی چندانی با توجه به روابط اقتصادی بین المللی با کشور شما ندارد را نشان ندهد.

گوگل ادز یکی از بهترین انواع تبلیغات کلیکی است

این روش تبلیغاتی برای کسب و کارهایی که وضعیت رقابتی دارند، بسیار مؤثر است. گیرایی تبلیغ و هدفمند بودن آن، عاملی است که بسته به شرایط صنعت تعیین می‌شود. از طرفی میزان کلیک کردن روی آن، علاوه بر مورد فوق، تحت تأثیر عوامل دیگری نیز هست. افزایش دهندگان آمار کلیک، افزونه‌ها هستند که ۲ نوع آن در ایران به راحتی قابل استفاده است.
برای کاهش هزینه گوگل ادز کافی است برای هر کلمه‌ای که قصد تبلیغ آن را دارید یک صفحه ی مشخص در سایت خود تعریف کنید و آن صفحه را بهینه سازی کنید. سعی کنید URL، عنوان، محتوا و تگ‌ها دقیقاً با کلمه‌ی موردنظر هم‌خوانی داشته باشد و متناسب با صفحه هدف باشد.

تبلیغات گوگل ادوردز زنجان
سفارش تبلیغات گوگل ادوردز زنجان

مقایسه سئو و گوگل ادز

 

گوگل ادز یا گوگل ادوردز یک پلتفرم تبلیغاتی است که شرکت گوگل اداره آن را به عهده دارد. درواقع بازاریابان و کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند از این پلتفرم به منظور قرار دادن تبلیغات مورد نظر خود در صفحات جستجوی گوگل استفاده کنند. این دسته تبلیغات علاوه بر صفحات جستجو، می‌توانند در محصولات گوگل مانند: یوتیوب، جی میل و… نیز قرار داده شوند.

در این نوع تبلیغات، زمانی که کاربر بر روی لینک سایت شما را انتخاب کند، هزینه‌ای به ازای هر کلیک (PPC) از حساب صاحب تبلیغ کسر می‌شود. همچنین علاوه بر کلیک، به ازای هر ایمپرشن و نمایش به کاربر نیز ممکن است این هزینه دریافت گردد که به آن CPM می‌گویند. درواقع می‌توان سیستم ادوردز را به یک مناقصه بزرگ تشبیه کرد که در آن مبلغان برای دستیابی به جایگاه تبلیغاتی، با یکدیگر رقابت می‌کنند!

سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو، مجموعه اقداماتی است که به کمک آن‌ها می‌توان جایگاه سایت را در موتورهای جستجو ارتقا داد. قرار گرفتن در صدر جستجوی گوگل یکی از آرزوهای هر صاحب سایتی است.  وبسایتی که با رعایت اصول سئو مشخص شده، مورد پسند موتورهای جستجو باشد، به راحتی توسط کاربران یافته شده و مورد بازدید قرار می‌گیرید. هرچه بازدید سایتتان بیشتر باشد، رونق کسب و کارتان نیز بیشتر خواهد بود.

مهم‌ترین اصلی که در سئو و بهینه سازی سایت خود باید به آن توجه کنید، تولید محتوای ارزشمند و مفید است. بدین ترتیب علاوه بر رضایت موتورهای جستجو، رضایت کاربران را نیز به دست می‌آورید.

 

 

تبلیغات گوگل ادوردز
سفارش تبلیغات گوگل ادوردز زنجان

مقایسه سئو و گوگل ادز

 

سوالی که بسیاری از افراد در ابتدای مسیر راه اندازی کسب و کار آنلاین با آن مواجه هستند، این است که استفاده از تبلیغات گوگل تاثیرگذارتر است یا سئو سایت؟ برای اینکه بتوانید به سوال سئو یا گوگل ادز (SEO Or Google Ads) پاسخ داده و در این زمینه بهترین تصمیم گیری را داشته باشید، در این بخش از مقاله این دو موضوع را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

مدت زمان تاثیرگذاری

نکته‌ای که درمورد بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد، این است که مدت زمان نسبتا زیادی لازم است تا نتایج سئو را در سایت خود مشاهده کنید. در صورتی که نتایج حاصل از تبلیغات گوگل، فوری و آنی هستند. البته در نظر داشته باشید که تاثیرات سئو طولانی مدت و مطلوب‌تر می‌باشد.

هزینه

زمانی که از گوگل ادز استفاده می‌کنید، به ازای هر کلیکی که بر روی لینک سایت انجام می‌شود، ملزم به پرداخت هزینه هستید. اما در سئو همچین مسئله‌ای مطرح نیست. هزینه‌ای که در سئو سایت باید پرداخته شود، مربوط به فرآیند بهینه سازی و حقوق سئوکار خواهد بود.

ضمانت تاثیرگذاری

می‌توان به جرات گفت که استفاده از ادوردز، صد در صد در بیشتر شناخته شدن برند و افزایش درآمد تاثیر دارد. درصورتی که هیچ متخصص سئو، به دلیل تغییر مداوم الگوریتم‌های گوگل، نمی‌تواند صد در صد ارتقا جایگاه سایت را تضمین کند.

محاسبه بازگشت سرمایه

به کمک تبلیغات در گوگل ادز برای دیده شدن تبلیغات خود می‌توانید به راحتی بازگشت سرمایه را محاسبه نمایید؛ در صورتی که در فرآیند سئو به دلیل دخیل بودن فاکتورهای زیادی در این امر، نمی‌توان به سادگی این محاسبه را انجام داد

کلیدواژه

اگر برای رشد کسب و کار خود از تبلیغات گوگل استفاده کنید، می‌توانید کلیدواژه‌های بیشتری را، در یک زمان واحد، هدف قرار دهید. در حالی که در سئو سایت این امکان وجود ندارد و تنها می‌توانید از کلمات کلیدی معدود استفاده نمایید.

سئو یا گوگل ادز برای چه دسته از کسب و کارهایی مناسب هستند؟

باتوجه به آنچه که تا این قسمت از مطلب توضیح دادیم، احتمالا تا اینجا به نتایج مهمی برای انتخاب بین سئو یا گوگل ادز رسیده باشید. اما هنوز هم برای انتخاب بهترین گزینه زود است؛ چرا که شما باید تاثیر هر یک از آن‌ها بر روی حوزه فعالیتتان را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، تصور کنید که شما صاحب یک سایت پزشکی، استاد یا یک کاتالوگ آنلاین هستید. در این سایت به معرفی خود و مجموعه کاریتان می‌پردازید. در این شرایط شما نیازی به استفاده از ادز ندارید.

اما اگر قرار است در سایت شما محصولات یا خدمات خاصی به فروش برسد، پس از بهینه‌سازی ابتدایی و در نظر گرفتن میزان سودی که فروش هر کالا برایتان دارد، باید شروع به استفاده از گوگل ادز کنید. بدین ترتیب افراد بیشتری با برند شما آشنا خواهند شد. در واقع این ابزار جایگاه رقابتی شما برای برنده شدن در میدان رقابت را بهتر می‌کند. این بدان معنا است که به جای صرف وقت طولانی برای رسیدن به یک جایگاه خوب در صفحه نتایج، با پرداخت یک هزینه معقول می‌توانید خیلی راحت به آنچه که می‌خواهید، برسید.

تصور کنید که صاحب یک فروشگاه آنلاین لباس هستید. شما از الان تا عید چندین ماه فرصت دارید تا سایتتان را در نتایج برتر گوگل قرار دهید. بدون شک با استفاده از روش‌های اصولی سئو که نیاز به گذر زمان زیادی دارند، نمی‌توانید به رتبه خوبی دست پیدا کنید. در نتیجه عید امسال را از دست خواهید داد! اما ادوردز به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به صفحه اول گوگل بیایید و فروش خود را چندین برابر کنید.

در نتیجه در زمان انتخاب بین این دو مورد، یکی از عواملی که حتما باید به آن دقت داشته باشید، نوع فعالیت و حوزه کسب و کارتان است. برخی از مجموعه‌ها زمان کافی برای رسیدن به یک رتبه خوب با استفاده از ترافیک ارگانیک را دارند. اما برای برخی دیگر تلاش برای سئو سایت کاملا بیهوده است و زمان برای آن‌ها حرف اول را می‌زند.

 

 

 

به بالای صفحه بردن